Urządzenie, które pomoże w walce z koronawirusem

wearable devices

Krakowska firma Estimote jest na rynku Internetu Rzeczy od 7 lat. Swoje doświadczenie i wiedzę technologiczną postanowili wykorzystać przeciwko COVID-19. 

Firma Estimote tworzy programowalne czujniki dla największych, globalnych marek. Estimote dostosowało swoje urządzenie, które jest dostępne na rynku amerykańskim, do walki z pandemią koronawirusa. Jest to tzw. „panic button”, czyli mały nadajnik, przeznaczony dla pracowników hoteli. W pierwotnej wersji urządzenia, osoba nosząca nadajnik mogła dyskretnie zgłosić alarm, kiedy znalazła się w sytuacji zagrożenia. Sygnał wraz z informacją o dokładnej lokalizacji pracownika jest przekazywany do ochrony lub odpowiednich służb. Po wprowadzonych zmianach, urządzenie to monitoruje rozprzestrzenienie się koronawirusa w obrębie pracowników jednej firmy. 

Urządzenie Estimote nazwane „Proof of Health” ma wbudowany lokalizator GPS i czujniki bliskości działające na Bluetooth, ultra szerokopasmowe łącze radiowe, wbudowane LTE oraz akumulator.

„Na szybko przerobiliśmy nasze nadajniki, aby zliczały, którzy pracownicy mieli ze sobą kontakt bliższy, niż 2 metry. Dzięki temu firmy mogą łatwo i szybko zarządzić kwarantannę osób, u których jest ryzyko infekcji” – napisał na Facebooku Jakub Krzych, współzałożyciel i współwłaściciel Estimote.

Urządzenie ma również opcję wprowadzenia danych o stanie zdrowia użytkownika. Jeśli pracownik zaktualizuje informacje o zweryfikowanej infekcji, informacja o tym dotrze do każdego, kto miał kontakt z zarażoną osobą na podstawie historii danych o bliskości i lokalizacji. 

Urządzenie Estimote można nabyć w różnych wariantach. Może służyć jako zawieszka do smyczy, bransoleta na nadgarstek lub karta. Na chwilę obecną w Krakowie jest wyprodukowane 2 tys. urządzeń, choć firma ma w planach zwiększenie produkcji do 10 tys. 

Firma Estimote 95% swoich projektów realizuje za granicą, m.in. w USA, Kanadzie, Japonii, Australii. Współpracuje z globalnymi firmami jak Apple, Nike, FedEx, Amazon.

Estimote, koronawirus, pracownicy, odległość

Fot. Estimote

Udostępnij na:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Kamila Ostrowicka

Kamila Ostrowicka

Najnowsze
mężczyzna pracuje przy komputerze

Jak zrobić audyt SEO sklepu internetowego?

Liczba osób kupujących przez Internet ciągle wzrasta. Marketing internetowy powinno się rozpocząć od poprawnej optymalizacji sklepu. Dobra widoczność w wyszukiwarce Google na słowa kluczowe powiązane

UX i jego kluczowe obszary

To co było kiedyś offline, dziś staje się online. Potrzeba osiągnięcia celów biznesowych, z drugiej strony zaspokojenie potrzeb użytkownika – z odsieczą nadchodzi projektant user