Sprawdzone narzędzia SEO przydatne przy pozycjonowaniu stron

narzedzia do SEO

Jeżeli chcesz osiągnąć sukces w wypozycjonowaniu swojej strony, pamiętaj, że wiedza i doświadczenie to nie wszystko. Obecnie ogromną rolę odgrywają narzędzia SEO, bez których trudno liczyć na zdobycie wartościowych pozycji.

  1. Czy darmowe narzędzia do SEO są skuteczne?
  2. Czy warto kupować płatne narzędzia?
  3. Najlepsze narzędzia SEO

Kilkanaście lat temu można było sobie bez nich poradzić, bo tak naprawdę najlepsze efekty przynosiło nieustanne katalogowanie stron, a więc im więcej linków prowadziło do strony, tym lepiej. Aktualnie konieczne jest monitorowanie zmian w pozycjach, sprawdzanie parametrów witryn, analizowanie konkurencji i wiele innych rzeczy, których zrobienie bez odpowiednich narzędzi jest bardzo czasochłonne lub całkowicie niewykonalne.

Czy darmowe narzędzia do SEO są skuteczne?

Bardzo często można się spotkać z opinią, że korzystanie z darmowych usług i narzędzi nie ma żadnego sensu, bo nie mają one wartości. Takie opinie nie dotyczą wyłącznie seo, ale również wielu innych branż. W praktyce jednak popularne narzędzia potrafią kosztować naprawdę dużo, a te darmowe niejednokrotnie dorównują im możliwościami. Jeżeli więc nie masz na początek dużego budżetu lub pracujesz nad małym projektem, powinieneś rozważyć przetestowanie bezpłatnych narzędzi SEO, które proponuje Zgred.pl. Co ciekawe, aż pięć z najlepszych narzędzi udostępnia firma Google.

Jednym z nich są niezastąpione statystyki Google Analytics, które pozwalają na bieżąco monitorować ruch na stronie. Statystyki są bardzo rozbudowane. Dzięki nim dowiesz się, skąd trafiają do ciebie internauci, jakie podstrony przeglądają oraz które strony w twojej witrynie mają najwyższy współczynnik odrzuceń.

Drugim narzędziem SEO od Google, jest Google Search Console. W tym miejscu sprawdzisz między innymi, czy strona jest prawidłowo zaindeksowana. Znajdziesz tu również linki prowadzące do twojej witryny (na przykład z artykułów publikowanych na innych stronach).

Trzecim ciekawym narzędziem, które przydaje się w SEO, jest Google Trends. Jest ono bardzo proste w obsłudze i pozwala szybko zobaczyć, które hasła cieszą się w danym momencie największą popularnością. Możesz również zobaczyć, jak często na przestrzeni roku wyszukiwane jest dane hasło.

Chociaż narzędzie o nazwie PageSpeed Insights nie wiąże się bezpośrednio z SEO, dzięki niemu możesz zwiększyć skuteczność swoich działań. Wystarczy, że podasz tu adres swojej strony, a zobaczysz, jak szybko wczytują się poszczególne elementy. Pamiętaj, że obecnie strony, które ładują się szybciej, mogą liczyć na lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo internauci nie chcą czekać kilku – kilkunastu sekund na załadowanie strony i długi czas może przełożyć się na większą ilość odrzuceń.

Ostatnie darmowe narzędzie od Google to Mobile-Friendly Test. Jak wskazuje nazwa, za jego pomocą szybko wygenerujesz raport, który wskaże, jakie elementy powinieneś poprawić, aby strona prawidłowo wyświetlała się na urządzeniach mobilnych. Coraz więcej internautów korzysta z internetu z telefonu lub tabletu i najprawdopodobniej w kolejnych latach ich liczba znacznie się powiększy.

Powyższe narzędzia pozwolą ci przede wszystkim wyeliminować błędy, przez które dalsze działania seo mogłyby okazać się nieefektywne oraz na bieżąco kontrolować, czy strona zyskuje na popularności. Jeżeli natomiast tworzysz artykuł (lub zlecasz go copywriterowi) i nie wiesz, jakie słowa kluczowe warto w nim wykorzystać, skorzystaj z darmowego narzędzia Answer the Public. Po prostu wpisz słowo związane ze swoją stroną, a narzędzie podpowie ci frazy, które warto umieścić w tekście.

Czy warto kupować płatne narzędzia?

W przypadku dużych stron (rozbudowane portale informacyjne i sklepy internetowe) bazowanie na darmowych narzędziach SEO może okazać się niewystarczające. Wówczas powinieneś się jednak dobrze zastanowić, czy opłaca ci się je wykupować, gdyż za te najlepsze trzeba zapłacić nawet kilkaset lub kilka tysięcy złotych rocznie. Jeżeli więc chcesz ich używać do jednej strony, lepszym rozwiązaniem może okazać się nawiązanie współpracy ze specjalistą SEO lub agencją, która będzie dla ciebie pozycjonowała stronę. Wówczas nie musisz się martwić kosztami związanymi z drogimi narzędziami, tylko płacisz za realne efekty.

Najlepsze narzędzia SEO

Listę profesjonalnych narzędzi znajdziesz na blogu poświęconym pozycjonowaniu stron. Sprawdź artykuł zawierający zestawienie narzędzi SEO do pozycjonowania i analizy serwisu, a na pewno znajdziesz coś dla siebie. Opisano tu między innymi popularne narzędzie do przeprowadzania audytów Screaming Frog SEO Spider, dzięki któremu dowiesz się między innymi tego, czy na stronie poprawnie wykorzystano nagłówki i podpisy obrazków. Z drogich, ale bardzo pomocnych narzędzi warto wymienić również Majestic oraz Ahrefs. To pierwsze pozwoli ci wykonać szczegółową analizę linków przychodzących (prowadzących do twojej strony), natomiast drugie daje ci możliwość podejrzenia, w jaki sposób pozycjonuje się twoja konkurencja. W niektórych branżach taka wiedza jest bardzo przydatna.

Udostępnij na:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Autor

Autor

Najnowsze
mężczyzna pracuje przy komputerze

Jak zrobić audyt SEO sklepu internetowego?

Liczba osób kupujących przez Internet ciągle wzrasta. Marketing internetowy powinno się rozpocząć od poprawnej optymalizacji sklepu. Dobra widoczność w wyszukiwarce Google na słowa kluczowe powiązane

UX i jego kluczowe obszary

To co było kiedyś offline, dziś staje się online. Potrzeba osiągnięcia celów biznesowych, z drugiej strony zaspokojenie potrzeb użytkownika – z odsieczą nadchodzi projektant user