Jak zrobić audyt SEO sklepu internetowego?

mężczyzna pracuje przy komputerze

Liczba osób kupujących przez Internet ciągle wzrasta. Marketing internetowy powinno się rozpocząć od poprawnej optymalizacji sklepu. Dobra widoczność w wyszukiwarce Google na słowa kluczowe powiązane z oferowanymi produktami pozwoli na pozyskanie większej ilości klientów i satysfakcjonujące wyniki sprzedaży.

Co to jest audyt SEO?

Audyt sklepu internetowego to dokument z wnioskami po przeprowadzonej analizie domeny. Zawiera on wiele kluczowych informacji o otrzymanych wynikach oraz zalecenia optymalizacyjne, które należy wdrożyć. Przeprowadzenie audytu SEO pozwala na szybkie zidentyfikowanie problemów oraz ich naprawę. Jest to pierwszy krok w opracowywaniu strategii SEO i dalszych kroków pozycjonowania. 

Audyt SEO nie jest prosty do wykonania, szczególnie dla kogoś, kto nigdy nie zajmował się SEO. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, a jego wyniki nie są dla Ciebie satysfakcjonujące, rozważ zwrócenie się z prośbą o pomoc do specjalisty, np. Zgred.pl.

Czego się dowiesz z audytu SEO?

Pamiętaj, że każdy sklep jest inny, dlatego podczas przeprowadzenia audytu SEO należy zachować indywidualne podejście i mieć na uwadze przede wszystkim branżę, w jakiej działa e-commerce. Są jednak elementy stałe, które powinny pojawić się w każdym audycie. Zwrócić uwagę na: 

  1. Widoczność strony w Google – sprawdzisz liczbę słów kluczowych, na jakie wyświetlany jest Twój sklep. Sprawdzisz na jakim miejscu plasujesz się w porównaniu do swojej konkurencji. 
  2. Prędkość działania strony – ma wpływ nie tylko na pozycjonowanie ale również doświadczenia Twojego klienta. 
  3. Przyjazność dla urządzeń mobilnych – coraz częściej użytkownicy dokonują zakupów za pomocą swoich urządzeń mobilnych, dlatego tak ważne jest, aby strona była responsywna 
  4. Profil backlinków – aby odpowiednio wypozycjonować stronę, powinieneś zadbać o profil backlinków. Duża liczba linków zewnętrznych prowadzących do Twojej domeny z jakościowych stron działa bardzo korzystnie. 
  5. Techniczne aspekty SEO
  6. Treści na stronie

Korzyści wynikające z audytu SEO

Dobrze przeprowadzony audyt SEO pozwoli na wykrycie błędów, uniemożliwiających prawidłową indeksację sklepu w wyszukiwarce. Pomoże Ci on również stworzyć odpowiednią strategię SEO, dzięki której zawalczysz o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Pomoże odpowiedzieć Ci na kluczowe pytania:

  • Co należy poprawić, aby sprzedawać więcej i częściej? 
  • Co zrobić, aby zwiększyć ruch na stronie?
  • Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń? 

Jeśli interesuje Cię temat SEO oraz chcesz dowiedzieć się więcej na temat szeroko pojętego marketingu, odwiedź InClick.pl. Znajdziesz tam wiele przydatnych informacji, które następnie będziesz mógł wdrożyć do swojego biznesu.

Udostępnij na:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Kamila Ostrowicka

Kamila Ostrowicka

Najnowsze
mężczyzna pracuje przy komputerze

Jak zrobić audyt SEO sklepu internetowego?

Liczba osób kupujących przez Internet ciągle wzrasta. Marketing internetowy powinno się rozpocząć od poprawnej optymalizacji sklepu. Dobra widoczność w wyszukiwarce Google na słowa kluczowe powiązane

UX i jego kluczowe obszary

To co było kiedyś offline, dziś staje się online. Potrzeba osiągnięcia celów biznesowych, z drugiej strony zaspokojenie potrzeb użytkownika – z odsieczą nadchodzi projektant user